Τα καρύδια Τα καρύδια (Juglans regia) ωριμάζουν το Φθινόπωρο. Έχουν πράσινο δερματώδες περίβλημα εξωτερικά (περικάρπιο) και εσωτερικά είναι σκληρό και αποξηλωμένο. Ολόκληρο το καρύδι όταν είναι ανώριμο (τον Ιούνιο) χρησιμοποιείται για να γίνει το γλυκό του κουταλιού. Το εσωτερικό σκληρό μέρος του, μετά από καθάρισμα (από τα καρυδότσουφλα) τρώγεται ωμό (καρυδόψυχα), ενώ μπορεί να μπει και σε γλυκά, σαλάτες κ.ά.

Τα καρύδια και οι ιδιότητές τους

Τα καρύδια (Juglans regia) ωριμάζουν το Φθινόπωρο. Έχουν πράσινο δερματώδες περίβλημα εξωτερικά (περικάρπιο) και εσωτερικά είναι σκληρό και αποξηλωμένο. Ολόκληρο το καρύδι όταν είναι ανώριμο (τον Ιούνιο) χρησιμοποιείται για να γίνει το γλυκό του κουταλιού. Το εσωτερικό σκληρό μέρος του, μετά από καθάρισμα (από τα καρυδότσουφλα) τρώγεται ωμό (καρυδόψυχα), ενώ μπορεί να μπει και σε γλυκά, σαλάτες κ.ά.

Οι ιδιότητές του

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Σκράντον της Πενσιλβάνια δείχνει ότι η συστηματική κατανάλωση των καρυδιών προστατεύει από ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων υγείας. Συγκεκριμένα: (α) Μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικών επεισοδίων, (β) Περιορίζουν τον κίνδυνο εμφραγμάτων, (γ) Μειώνουν την ολική και την κακή LDL χοληστερόλη στο αίμα, (δ) Επιβραδύνουν και περιορίζουν την απώλεια οστικής μάζας, (ε) Παράλληλα συμβάλλουν στην ανάπτυξη περισσότερων από 30 νευροδιαβιβαστών για την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου. Τα παραπάνω πλεονεκτήματα μεγιστοποιούνται όταν τα καρύδια καταναλώνονται ωμά. Στο πλαίσιο της έρευνάς τους, οι επιστήμονες εξέτασαν την περιεκτικότητα διαφόρων ειδών ξηρών καρπών με κέλυφος σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα καρύδια κατατάσσονται πάνω από τα φιστίκια, τα αμύγδαλα, τα καρύδια πεκάν και τους άλλους ξηρούς καρπούς, καθώς περιέχουν διπλάσιο επίπεδο αντιοξειδωτικών πολυφαινολών, βοηθώντας το σώμα να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν τα κύτταρα και προκαλούν ασθένειες. «Η πρότασή μας είναι ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να τρώνε 7 καρύδια την ημέρα. Εκείνοι που τρώνε μόνο επτά καρύδια την ημέρα καταναλώνουν 3,7 mg περισσότερο βιταμίνης Ε, 5 γραμμάρια περισσότερες φυτικές ίνες, 73 mg περισσότερο ασβέστιο, 95 mg περισσότερο μαγνήσιο, 157 mg λιγότερο νάτριο και 260 mg περισσότερο κάλιο», εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας, Joe Vinson. Τέλος και οι ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα, τα φιστίκια, τα φουντούκια και τα κάσιους είναι επίσης πλούσια σε ακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνες και πρωτεΐνες αλλά οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι το πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι δεν τρώνε αρκετά.

 

Πηγές – Άρθρα – Πληροφορίες

http://www.onmed.gr [Πρόσβαση 19/7/2015]

http://www.sintagoulis.gr/ %5BΠρόσβαση 19/7/2015]

el.wikipedia.org [Πρόσβαση 19/7/2015]

 

Επιμέλεια – Κείμενο Γιώργος Κατσαρός

Advertisements