Νεκροί οι τέσσερις από τους πέντε επιβαίνοντες του UH-1H – Σώα ανασύρθηκε μία αρχιλοχίας – Όλα τα ονόματα…To ελικόπτερο UH-1H, παγκοσμίως γνωστό ως το θρυλικό Huey (Χιούι) εμφανίστηκε με την ονομασία Βell Model 204 το 1956 και εγκαινίασε την εποχή των στροβιλοκινητήρων για τον στρατό των ΗΠΑ. Εισήλθε στην ενεργό υπηρεσία ως το ΗU-1 (αργότερα ως UH-1)

Νεκροί οι τέσσερις από τους πέντε επιβαίνοντες του UH-1H – Σώα ανασύρθηκε μία αρχιλοχίας – Όλα τα ονόματα…

Τέσσερις είναι οι νεκροί από την συντριβή του ελικοπτέρου UH-1H. Η πέμπτη που επέβαινε στο ελικόπτερο είναι μία αρχιλοχίας που κατάφερε να βγει από το ελικόπτερο σώα και να νοσηλεύεται στο στρατιωτικό νοσοκομείο εκτός κινδύνου.

Πριν από λίγο εκδόθηκε ανακοίνωση από το ΓΕΕΘΑ η οποία αναφέρει:

«Την Τετάρτη 19 Απριλίου 2017 πρωινές ώρες, ελικόπτερο του ΣΞ τ. UH-1H, με πέντε (5) επιβαίνοντες, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη, κατέπεσε στην περιοχή Σαρανταπόρου Ελασσόνας.

Αναλήφθηκε άμεσα επιχείρηση έρευνας-διάσωσης, υπό τον συντονισμό του ΕΘΚΕΠΙΧ/ΓΕΕΘΑ με παρουσία της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας.

Από την επιτόπια έρευνα εντοπίστηκαν τέσσερις (4) σοροί επιβαινόντων, οι οποίες και ταυτοποιήθηκαν17904437_1866778700014472_396279353345880012_n

ως του Υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του Συνταγματάρχη (ΤΘ) Θωμά Αδάμου, του Ταγματάρχη (ΑΣ) Δημοσθένη Γούλα και του Υπολοχαγού (ΑΣ) Κωνσταντίνου Χατζή. Επίσης εντοπίστηκε τραυματισμένη εκτός κινδύνου η Αρχιλοχίας (ΑΣ) Βασιλική Πλεξίδα η οποία και διακομίζεται στο 424 ΓΣΝΣ Θεσσαλονίκης.

Ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής μεταβαίνει στην περιοχή του ατυχήματος.

Η επιτροπή διερεύνησης έχει ήδη αναλάβει έργο στην περιοχή ατυχήματος».

pentapostagma

==========================================

H-1H Huey

UH-1H Huey

Γενικά
To ελικόπτερο UH-1H, παγκοσμίως γνωστό ως το θρυλικό Huey (Χιούι) εμφανίστηκε με την ονομασία Βell Model 204 το 1956 και εγκαινίασε την εποχή των στροβιλοκινητήρων για τον στρατό των ΗΠΑ. Εισήλθε στην ενεργό υπηρεσία ως το ΗU-1 (αργότερα ως UH-1) Iroquois και πρωτοεμφανίστηκε στο Βιετνάμ το 1963. Ήταν ένα Ε/Π 9 θέσεων, πολλαπλών ρόλων το οποίο άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και την σχεδίαση των επιχειρήσεων, προδίδοντας νέα έννοια στην 3η διάσταση του πεδίου της μάχης, εκτελώντας αεροδιακομιδές (MedEvac), εναέριες εφόδους, μαζικές μεταφορές μικρών κλιμακίων χωρίς τη χρήση αλεξιπτωτιστών καθώς και αποστολές εγγύς υποστήριξης. Περισσότερα από 5.000 Ε/Π χρησιμοποιήθηκαν στα μέτωπα της ΝΑ Ασίας. Το 1963 παραδόθηκε το UH-1D (Model 205), με μακρύτερη άτρακτο για τη μεταφορά 12 στρατιωτών πλην του πληρώματος, βελτιωμένους κινητήρες και ακτίνα δράσης καθώς και την δυνατότητα να φέρει ποικιλία οπλικών συστημάτων (πυροβόλο 20mm, ρουκέτες 2,75 inc και αντιαρματικούς πυραύλους). Η MedEvac έκδοση UH-1V μπορεί να μεταφέρει 6 φορεία και έναν νοσοκόμο. Το UH-1H (Model 205 A-1) ξεκίνησε την παραγωγή το 1967 και είναι όμοιο με το UH-1D με βελτιωμένο κινητήρα για αύξηση της μεταφορικής ικανότητας. Έχει ληφθεί άδεια παραγωγής του τύπου από την Κίνα, την Τουρκία και την Ιταλία (ΑΒ-205). Περισσότερα από 9.000 τεμάχια όλων των τύπων έχουν κατασκευαστεί μέχρι τώρα και είναι σε υπηρεσία σε περίπου 40 χώρες. Στην Αεροπορία Στρατού τα Ε/Π UH-1H άρχισαν να παραδίδονται σταδιακά από το 1969 μέχρι το 1981. Το 1993 παρελήφθη αριθμός μεταχειρισμένων Ε/Π από το στρατό των ΗΠΑ. Παρά την προχωρημένη ηλικία τους, παρέχοντας μεγάλο βαθμό αξιοπιστίας και ασφάλειας, αποτελούν το βασικό μέσο της ΑΣ ευρισκόμενα σε ενέργεια σε όλες τις Μονάδες αυτής.
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Επιχειρησιακή χρησιμοποίηση E/Π Γενικής Χρήσης
Εταιρεία κατασκευής Αgusta-Bell
Κινητήρες 1 LYNCOMING T53-L-13B 1400 HP
Μήκος 45 feet 5 inc (13,65 m)
Ύψος 13 feet 7 inc (4,1 m)
Πλήρωμα 2 Xειριστές, 1 Μηχανοσυνθέτης
Επιβάτες 11 (α)
Ασθενείς επί φορείων 6+1 νοσοκόμος
Μέγιστη ταχύτητα 120 knots (222 km/h)
Ταχύτητα πλεύσης 90 knots (167 km/h)
Βασικό βάρος 4900 lbs (2.220 Kgr)
Βασικό βάρος 4900 lbs (2.220 Kgr)
Μέγιστο βάρος 9500 lbs (4.310 Kgr)
Ωφέλιμο φορτίο 4600 lbs (2.080 Kgr)
Μέγιστο εξωτερικό φορτίο 4000 lbs (1.810 Kgr)
Αυτονομία (Χωρίς Εφεδρικές Δεξαμενές) 2 ώρες 30 λεπτά (β)
Αυτονομία (Με 2 Εφεδρικές Δεξαμενές) 5 ώρες 30 λεπτά (β)
Παρατηρήσεις (α) Με 1 ή 2 εφεδρικές δεξαμενές ο αριθμός των επιβαινόντων μειώνεται ανάλογα. (β) Ενδεικτικά. Ποικίλει ανάλογα με τις συνθήκες πτήσης

==========================================

Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής του στρατιωτικού ελικοπτέρου με 4 νεκρούς [εικόνες] - ΕικόναΟι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής του στρατιωτικού ελικοπτέρου με 4 νεκρούς [εικόνες] - Εικόνα1Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής του στρατιωτικού ελικοπτέρου με 4 νεκρούς [εικόνες] - Εικόνα2

Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής του στρατιωτικού ελικοπτέρου με 4 νεκρούς [εικόνες] - Εικόνα3

Advertisements