Αυτές είναι οι εννέα πιο παλιές φωτογραφίες στον κόσμο που αποτυπώθηκαν με τον «παραδοσιακό» τρόπο [Βίντεο]…Οι πλάκες έπρεπε να χρησιμοποιηθούν εντός μίας ώρας από τη δημιουργία τους. Ακολουθούσε η έκθεση τους για 10 έως 20 λεπτά στο φως (αργότερα λόγω των βελτιωμένων φακών και των υλικών ο χρόνος έκθεσης μπόρεσε να μειωθεί στο λεπτό). Η επιφάνεια της νταγκεροτυπίας ήταν πολύ ευαίσθητη και συχνά έπρεπε να καλυφθούν με γυαλί για να προστατευτούν. Η διαδικασία ήθελε εξαιρετική προσοχή γιατί χρησιμοποιούνταν τοξικά χημικά πολύ επικίνδυνα. Ο φωτογράφος Dan Carrillo, στο Seattle των Η.Π.Α., προσπαθεί να κρατήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία ζωντανή:…

palia fwto
Φυσικά δεν μιλάμε για τις πιο παλιές ψηφιακές φωτογραφίες, αλλά τις πρώτες που αποτυπώθηκαν με τον «παραδοσιακό» τρόπο, όταν η τέχνη της φωτογραφίας ήταν ακόμα στις απαρχές της.

Χρονολογικά, το πρώτο καρέ που έχει διασωθεί μέχρι σήμερα αποδίδεται στον Joseph Nicéphore Niépce ο οποίος φωτογράφισε στέγες σπιτιών από το παράθυρο του σπιτιού του στο κτήμα του στη Γαλλία.

Ο τίτλος ήταν ενδεικτικός: «Θέα από το παράθυρο στη Λε Γκρας» (View from the Window at Le Gras).

Όσο απλή απεικόνιση κι αν δείχνει, αξίζει να σημειωθεί ότι χρειάστηκαν 8 ολόκληρες ώρες για την εμφάνισή της. Ο φωτογράφος χρησιμοποίησε τότε μια τεχνική, την οποία ο ίδιος ονόμασε «ηλιογραφία»*.
Δείτε παρακάτω τις πιο παλιές φωτογραφίες στην ιστορία:

palia fwto 1

Robert Cornelius. Ο πρωτοπόρος της φωτογραφίας τράβηξε τον Οκτώβριο του 1839 την πρώτη selfie στην ιστορία.

 

palia fwto 2

Boulevard du Temple: Φωτογραφία του Louis Daguerre από το 1838. Απεικονίζει γειτονιά στο Παρίσι.
palia fwto 3
Πορτρέτο της Dorothy Catherine Draper, αδερφή του φωτογράφου John Draper. Έτος, 1840.

 

palia fwto 4

Η ιστορική φωτογραφία του Joseph Nicéphore Niépce. 1826 ή 1827.

 

palia fwto 5

Ο φωτογράφος Frederick Langenheim όταν έβαλε φίλο του να φωτογραφήσει τον εαυτό του το 1841.

 

palia fwto 6

Φωτογράφοι: Martha Sandweiss, Rick Stewart, and Ben W. Huseman. Η πρώτη απεικόνιση του Wilmington στην Καλιφόρνια. Το καρέ τραβήχτηκε ανάμεσα στα έτη 1846-1848 και διασώζεται στο Amon Carter Museum.

 

palia fwto 7

Ο Andrew Leyden φωτογράφισε το 1857 έναν Κόμη με τους δύο συνοδούς – σωματοφύλακες του.

 

palia fwto 8

Columbus Ηνωμένων Πολιτειών, γειτονιά Howdy. Από άγνωστο φωτογράφο για τοπική εφημερίδα το 1942.

 

palia fwto 9

Φωτογραφία του Γερουσιαστή και επιχειρηματία, John Quincy Adams (1767 – 1848). Ήταν ο έκτος Πρόεδρος των ΗΠΑ από το 1825 μέχρι το 1829. Η πρώτη απεικόνιση του έγινε το 1843. Είναι και η πρώτη φωτογράφηση Αμερικανού Προέδρου στην ιστορία.

Στο μικρό φίλμ που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τη διαδικασία εμφάνισης daguerreotype (Νταγκεροτυπία ή δαγκεροτυπία).

Όπως γράφει το pttl.gr, ήταν η πρώτη εμπορική φωτογραφική διαδικασία που παρουσιάστηκε από τον Γάλλο Louis-Jacques-Mandé Daguerre το 1837-9 και κυριάρχησε μέχρι το 1850 (εμφάνιση της διαδικασίας του υγρού κολλοδίου).  Κατά τη διαδικασία της Νταγκεροτυπίας, πλάκες χαλκού σε συνδυασμό με ιωδιούχο άργυρο (φωτοευαίσθητο υλικό) έδιναν θετικές εικόνες που έβγαιναν σε ένα μοναδικό αντίτυπο.

Οι πλάκες έπρεπε να χρησιμοποιηθούν εντός μίας ώρας από τη δημιουργία τους. Ακολουθούσε η έκθεση τους για 10 έως 20 λεπτά στο φως (αργότερα λόγω των βελτιωμένων φακών και των υλικών ο χρόνος έκθεσης μπόρεσε να μειωθεί στο λεπτό).  Η επιφάνεια της νταγκεροτυπίας ήταν πολύ ευαίσθητη και συχνά έπρεπε να καλυφθούν με γυαλί για να προστατευτούν.  Η διαδικασία ήθελε εξαιρετική προσοχή γιατί χρησιμοποιούνταν τοξικά χημικά πολύ επικίνδυνα.

Ο φωτογράφος Dan Carrillo, στο Seattle των Η.Π.Α., προσπαθεί να κρατήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία ζωντανή:

*Ηλιογραφία

Μέθοδος για την αναπαραγωγή σχεδίων σε φωτογραφικό χαρτί, με άμεση επαφή ανάλογη με την κυανογραφία. Και οι δύο αυτές μέθοδοι είναι πλέον ουσιαστικά ιστορικές, μια και έχουν αντικατασταθεί από νεότερες τεχνικές. Στην ηλιογραφία το σχέδιο (σε διαφανές χαρτί) αναπαράγεται σε ένα χαρτί ευαισθητοποιημένο με χλωριούχο σίδηρο, θειικό σίδηρο και ταρταρικό οξύ.

Μετά την έκθεση στο ηλιακό φως, γίνεται η εμφάνιση σε ειδικά πιεστήρια με πλύση ύδατος. Για την ηλιογραφία κατασκευάζονται χαρτιά ξηρής εμφάνισης με ατμούς αμμωνίας. Αυτά ευαισθητοποιούνται με οργανικές ουσίες, φαινόλες και νιτρικό οξύ.

Η ξηρή εμφάνιση πλεονεκτεί, εκτός από την ευχέρεια και την ταχύτητα της λειτουργίας, και στο ότι δεν παραμορφώνει το χαρτί όπως η κυανογραφία. Σε ειδικές μηχανές περιστρέφονται συνεχώς τα διαφανή των σχεδίων στηριγμένα στο ευαισθητοποιημένο χαρτί και κινούνται παλινδρομικά ισχυρές φωτεινές πηγές (λυχνίες ατμών υδραργύρου, λυχνίες τόξου κλπ.).

Στην ηλιογραφία το σχέδιο τυπώνεται με μαύρο ή καφέ χρώμα σε λευκό πεδίο, ενώ στην κυανογραφία το σχέδιο είναι λευκό σε έντονα κυανό πεδίο.

(Πηγή φωτογραφιών: Viralnova)

news247.gr

Advertisements